onsdag 30 mars 2011

Dakar-sträckor :-)

Dag 2 av rallyt bjöd på ytterligare ca. 35 mil, mestadels Marockanska grusvägar, vilka skiljer sig en hel del från svensk standard ;-)
Dagen bjöd på både knepig navigering o riktiga högfarts-sträckor. Jag körde själv större delen av dagen, men träffade på bröderna Berglund vid näst-sista checkpointen som oxå var starten för dagens andra special-sträcka. En av bröderna sa att han var lite trött så det skulle nog inte gå så fort. Jag hängde på dom iaf,  inte gick det sakta inte ;-)
Detta var en gammal dakarsträcka med långa sträckor med nästan fullt på 6:an. Toppnotering +150 km/h. enl. GPS:en :-)
Sista milen var det sandyner in till målet. Tyvärr börjar jag med att göra en klassisk nybörjar-miss, går för fort över ett krön där var ca. 2 m. rakt ner på andra sidan. Voltar framlänges o får hojen i ryggen, sitter fast o tappar andan :-(
5 min senare är jag på väg igen, men nu gick det sakta. Köra sand-dyner med smärtor i rygg o bröst är inte kul.
Tydligen hade jag iaf gasat hyfsat tidigare på dagen för slutplaceringen blev 19:e plats. Dagen innan var jag 40:e så nu ligger jag 20:e i totalen.







Den här lilla gynnaren hittade vi i närheten av depån igårkväll, ingenting man vill ha besök av i sovsäcken !

1 kommentar:

  1. Bra jobbat Jocke och grattis till en kanonbra placering!
    Jag hoppas att du inte får lida av smällen i ryggen i morgon.

    /Johnny

    SvaraRadera