onsdag 23 mars 2011

Jag

Jag är en 43-årig kille från södra småland som alltid gillat att köra hoj. För många år sedan blev jag o min bror "medlurade" att köra Gotland Grand National.
Vi köpte oss varsin Husqvarna 125:a o ställde upp o sen var det kört :-)
Köra hoj vid sidan av vägen var ju skitkul, o sen dess har det blivit många fler GGN o andra tävlingar.
Eftersom jag tidigt konstaterade att jag inte var så snabb, vilket är svårt att bli när man börjar träna för sent, så insåg jag att det är lika bra att satsa på att köra länge istället.
Man är ju smålänning o vill ha valuta för pengarna !

Intresset för öken-rallyn o framför allt Paris-Dakar växte så småningom fram och 2005 stod jag på startlinjen för första gången. Jag deltog då i ORPI-Maroc, ett av det årets VM-rallyn. Riktigt häftigt att köra och kampera ihop med de allra bästa i världen.
Tyvärr bröt jag vänster-foten strax efter starten dag två, och fick bryta några timmar senare efter målgången den dagen.
Då åkte jag en KTM 660 rally, som PG Lundmark tidigare kört Dakar med.

2007 var jag också i Marocko o körde med Moto Aventures under en vecka och förra året deltog jag i Tuareg-rallyt på en KTM 530.
Körningen gick kanon, några dagar var jag bland de 25 bästa. Tyvärr strulade min GPS ett par av dagarna, vilket fick mig att missa ett antal checkpoints, och därför fick jag en massa strafftid vilket gjorde att slutresultatet inte blev vad jag tänkt :-(

I år kommer jag tillbaka bättre förberedd, med en Raid Designs-kittad Husaberg 570 -11, och siktar på ett bättre resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar