torsdag 31 mars 2011

Sand

3:e dagen på rallyt, var det dags att ge sig in i sand-dynerna på allvar. Tack vare gårdagens placering startade jag idag ganska långt fram, vilket är en fördel för då får man köra i "orörd" sand vilken bär bättre än när den är sönderkörd av en massa andra åkare.
Tyvärr hade jag fortfarande ganska ont efter vurpan igår, men lite värktabletter senare så var det ok.
1:a milen körde jag kull flera ggr innan jag fick körningen att stämma, men sen började det gå bättre. Idag har det varit mycket sand, men även en del grusvägar o stenöken. Körde i lite mer "turist-tempo" idag för att spara kroppen, men fixade iaf hela sträckan inom tidsgränsen.
Det var tufft idag, 28 grader i skuggan när jag kom imål vid tre-tiden !

Har fixat lite race-patina oxå. Kåpan blev lite modifierad när jag voltade häromdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar