torsdag 31 mars 2011

Jobbigt nu

4:e dagen bjöd på den så kallade King-stage, 4 sträckor på totalt ca. 25 mil i bara sand.
Idag är det många som haft det jobbigt, man är rätt sliten efter alla dessa mil.
Brukar bara vara en liten del av deltagarna som kommer runt alla 4 sträckor.

En kul grej är starten på denna dag, det är så kallad LeMans-start. Hojarna står uppradade på ett långt led med förarna 10 m. bakom. När starten går springer du till hojen o drar iväg. Jag hade inte så brått, men det gick bra ändå, låg på 10:e plats halvvägs in i rallyt. Slutplacering vet jag inte än, men förhoppningsvis topp 20.
Körningen idag gick överlag bra, inga felnavigeringar, men några mindre vurpor. Lyckades tyvärr hamna i en 30 m. djup så kallad "gryta" o kom inte upp ur den förrän på 4:e försöket. Kostade på krafterna att stå i den o slita med hojen i gassande solsken, 32 grader varmt o totalt vindstilla.
Man är ganska liten när man står nere i en sån gryta o bara ser branta sandväggar o himlen !

Men tack vare mitt sand-bakdäck kom jag till slut upp :-)


 Imorrn är det en kort dag, ca. 8 mil körning o sen målgång på toppen av den högsta sanddynen :-)

1 kommentar:

  1. Det bakdäcket ser lite likt ut det jag har på nu oxå för att tackla all lera vi har fått här hemma nu när den sista snön smält... :-)

    Se nu till att ta dig helskinnad i mål så kommer det bli en kanonplacering Rassle :-)

    SvaraRadera